As always with Jones it is becoming varied music and tradition is also lash of the music. Lash is already an undervalued property, and stands in sharp contrast to all the Chilling and identical music being created around the world currently. To call Jones daffe is totally meaningless when he seems to be a riot of energy and vitality. In addition, "Rarieties" an example that even in the often derided 80s were made good music. The music here demonstrates the how versatile Jones is where he apparently engaged in an effortless genre slalom of impressive dimensions. The song we might like best is "Nightmare" which begins brooding and very atmospheric. Affordable dramatic and unexpected transformed the song into small scary noise rock in a sci-fi setting. "Prisoners Of The Real World" is a rock song with lots of funk in the cast! Funk is definitely not our hearts almost to normal, but this is heady issues that we would like to listen to! "Stevie" a warped track that are suggestive, while "Why We Do" is a fascinating, intense uptempo song with lots of suction, and nice details. Rough is "Prisoners Of The Real World" which is also easier experimental and here it is also fascinating funky elements. As a counterweight to the funky is "The Madness" filled with punk energy in a typical 80's electronic setting, while "The Shout" is also a song that reflects its era. The song begins so beautifully and skirt in a folk setting as the typical Jones show is flavored with some stalling doses psychedelic spices. The song is reasonably contrasts, dynamic and agile, romantic and beautiful superseded eventually by quite so scary and dark music. "Te Carling 'is in many ways" a child of its time "! The song is very catchy with its whimsical psychedelic pop rock, and the listener will easily discover that with a little twist can even pop-rock sound ok. With some nice details and plenty of dynamism and creativity as showing "Rarieties" that even in the 80s music was well worth listening to! Some music we listen to struggle with it being too little variation from song to song. This work, however, is characterized by a diversity that is ok or great, both within each song, but not least from song to song. In addition, works variation and it seems credible and genuine for it is a kind of "red tread" between songs even though they are so different.
Som alltid med Jones er det kledelig variert musikk, og tradisjonen tro er det ogsa snert i musikken. Snert er forøvrig en undervurderte egenskap, og star i skarp kontrast til all den daffe og likelydende musikken som lages verden rundt for tiden. A kalle Jones daff er totalt meningsløst da han virker a være et oppkomme av energi og vitalitet. I tillegg er Rarieties et eksempel pa at selv pa det ofte utskjelte 80 tallet ble det lagd bra musikk. Musikken her viser til fulle hvor mangesidig Jones er der han tilsynelatende driver en uanstrengt sjangerslalam av imponerende dimensjoner. Den laten vi kanskje liker aller best er Nightmare som begynner grublende og svært atmosfaerisk. Rimelig dramatisk og uventet transformeres laten til smått skremmende stoyrock i en sci-fi setting. "Prisoners Of The Real World" er en rocka lat med masse funk i stopen! Funk star definitivt ikke vare hjerter naermest til vanlig, men dette er heftige saker som vi gjerne hører pa! Stevie en vindskjev lat som er suggererende, mens Why We Do er en fascinerende, intens uptempo lat med masse sug, og lekre detaljer. Røff er Prisoners Of The Real World som ogsa er lettere eksperimentelle og her er det ogsa fascinerende funky elementer. Som en motsats til det funky er The Madness fylt med punkens energi i en typisk 80 talls elektronisk setting, mens The Shout ogsa er en låt som speiler sin tidsepoke. Laten begynner sa vakkert og skjort i en folk setting som pa typisk Jones vis er smaksatt med noen drøye doser psykedelisk krydder. Laten er rimelig kontrastfylt og dynamisk og det vevre, romantiske og vakre avloses etter hvert av ganske sa skremmende og mork musikk. Te Carling er pa mange måter et barn av sin tid! Laten er svært fengende med sin snodige psykedeliske poprock, og lytteren vil lett oppdage at med en liten vri kan selv poprock late ok. Med noe lekre detaljer og rikelig med dynamikk og kreativitet sa viser Rarieties at det selv pa 80 tallet var musikk vel verdt a lytte til! En del musikk vi lytter til sliter med at det blir for lite variasjon fra lat til lat. Dette verket er derimot preget av en variasjon som er ok eller stor, bade innen den enkelte lat, men ikke minst fra lat til lat. I tillegg sa funker variasjon og den virker troverdig og ekte for det er en slags rod tra mellom latene pa tross av at de er sa forskjellige.
Merlin Prog - merlinprog.com